Skitkväll

Igår efter blogginlägget gick allt åt pipsvängen.

Vi satt och degade med dottern (dega=leka med lera). Då gick maken på toaletten. Efter att han suttit där en stund hör man "Aaaaaaj som faaaaan" följt av en redig smäll.
Jag tänkte att han kanske råkade göra illa sitt finger igen (som han gjorde illa på jobbet i fredags). 
Men litet tag senare ropade han på hjälp. Då såg jag att han var helt vit på kroppen. Hyllan där vi haft tvättmedel hade vikt sig av tyngden och den stora metallburken med tvättmedel i hade ramlat rakt ner i huvudet på honom och sen ner på golvet. Sköljmedlet hade ramlat på toalettrullehållaren som i sin tur också vek sig.
Golvet var också helt vitt av pulver. Fick hjälpa att plocka upp från golvet och hämta handduk så han kunde duscha av sig. Dammsög upp det värsta av det som var kvar så fick maken duscha av resten av rummet. 

När det var klart var det dags att laga middag. Vi skulle göra köttfärsås och spagetti. Efter den lilla incidenten i badrummet var vi lite matta båda två så vi hjälptes åt för att få matlagningen avklarad så snabbt som möjligt. 
När löken steks öppnar jag köttfärspaketet. Det luktar surt. 
HELA paketet är ruttet. Färsen har helt fel färg och luktar så himla äckligt. 


Det var grön/brunt inuti. Snusk!
Så det var bara att packa ihop.
Maken drog ner till pizzerian och handlade mat. 
Jag började koka någon sorts tomatsoppa med grönsaker till lillen. 

Efter maten var uppäten och vi har suttit och tittat på film ett bra tag frågar maken varför spisen var igång. Jag hade så klart glömt bort den där jäkla soppan. Det gick att rädda dock fast potatisen och broccolin var väldigt mjuka, haha.

Kul avslut på den dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0