Matkassen

Vi bestämde oss för att prova matkasse för att få lite inspiration till bra och god mat. Vi har haft väldigt dålig inspiration till vad som ska lagas å vem som ska laga maten. Jag har inget emot tortellini eller köttbullar men det är lite tråkigt med konstant halvfabrikat. 
Igår hämtade jag ut kassarna. Det var väldigt spännande tyckte jag. Glömde att ta kort på dem för jag var så nyfiken på innehållet.

Igår lagade jag pasta bolognese då lillan fick äran att välja.
Idag valde maken raggmunkar med sidfläsk och broccoli. Hade han fått bestämma så hade broccolin fått utebli men jag och lillan älskar broccoli.


Nöjd make som fick äta det han sett mest fram emot.


Receptet :)


Maken stekte raggisarna. Jag tror vi ska köra på den minsta rivjärnsdelen nästa gång.


Den goda broccolin :)


Lillan och jag tog varsin broccolibit som förrätt. Mums.

Jag minns att raggmunk var lite av en haträtt för mig som liten. Men tänkte att jag ska prova. Kanske har smaken ändrats. Det hade den :) jag gillade det och åt mer än jag trodde jag skulle göra. Det tillhörande fläsket var supergott och passade verkligen till raggisarna. Får göra detta en annan gång sen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0