Påskris

I år vill jag inte stressa med påsken. Varför är det så att jag känner sånt krav att ha påskris varje år?! Det är väldigt fint så klart men ett väldans sjå att ta hand om när påsken är över.

I måndags var vi ut och letade efter påskris.



Vi fann ett ställe där de fällde en massa träd och det låg mängder med björkruskor där. 


Plockade en rejäl knippe. Eller plockade är väl fel ord. Hade sekatören med mig så jag lätt kunde knipsa av grenar.


När vi kom hem pyntade vi riset med fjädrar och påskägg.


Lillan var superfokuserad :)

Idag var det tvillingarnas tur att införskaffa sig påskris. Vi drog med dem dit till vårat ställe och så fick de välja ut sina grenar. Sekatören var med idag med :)


Så bra att man kan hämta från naturen och väldigt bra att de just hade fällt en massa träd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0