Kaos i tvättstugan

Hur många åt gången kan tvätta i din tvättstuga??
Där vi bor kan det vara två åt gången. Man bokar via en tavla där man sätter sin "plupp" på den dag och tid man behöver tvätta. 
Om det redan sitter pluppar där så är väl tvättstugan upptagen?? Eller??


Idag har jag tvättid mellan 13-16. Det är ganska korta tvättider tycker jag så jag vill ha min tid på mig. Jag sorterar tvätten hemma så att det bara är att pula in tvätten i maskinen när jag väl kommer fram till tvättstugan. Allt för att spara tid.

Men idag när jag kommer ner så är det någon som tvättar på en annan tjejs tvättid. Jag och en tjej hade alltså bokad varsin del av tvättstugan, men ändå är det en tredje person som håller på att tvättar på tjejens tid. Den tredje personen höll inte på att avsluta sin tvätt utan hon kastar in nytt i både torktumlare och torkskåp (båda torkskåpen!!!). Jag finner detta oacceptabelt. Det är inte mycket utrustning med vagnar och annat. Man får helt enkelt inte plats med tre i tvättstugan!

Har man bokat tid så borde det väl vara det som gäller!?
Jag vet att man kan sno tiden från någon annan om den är en timme sen eller så, men då får man pinna på så att man hinnner innan nästa ska komma till tvättstugan. ELLER????

Nu när jag skulle gå upp i från tvättstugan kom en fjärde person och ville tvätta!!!
Jag frågade om hon också skulle tvätta nu?
-"ja" svarade hon, hon tänkte chansa!
Ja chansa kan man göra men nu förklarade jag som det var, allt var upptaget och det var redan någon annan ytterligare som tvättade. Det hade blivit för trångt.
Men ÄNDÅ hör jag hur hon går ner i tvättstugan och in i tvättrummen för att kolla!

Suck!! Så onödigt!!
Man blir så less. Det blir liksom inte ens roligt att tvätta. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0