Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick

Dag 18.

Nu är det december. Sista månaden på året. Skojs. 

Ett pinsamt ögonblick. Jag vet inte. Jag har varit med om många. En del pinsamheter kan genera mig än idag.

Jag tyckte att det var vääääldigt pinsamt att titta på uppesittarbingo förra året när Lotta Engberg och den andra pissenissen skulle försöka förklara på engelska vad spelet gick ut på för en som ringde in. Jag skämdes i mängder. Gills det? Nehä. Inte...





Uff jag vet faktiskt inte. Jag har tänkt och tänkt och tänkt.

Jag har varit lite blyg, eller ja jag är fortfarande ibland blyg. Så jag vill inte gärna tala andra språk inför andra. Engelska går bra för det känner jag mig ganska säker på.

En dag på förra arbetet (Hästens) så frågade min avdelningschef om det var någon som var bra på engelska och som hade körkort. Jag sa att det stämde in bra på mig. Så jag fick i uppgift att köra en amerikan till Arlanda. Från Köping då alltså. 
Under vägen till Arlanda pratade vi om dittan och dattan. Vi kom in på fritidsintressen och han berättade att han hade en motorcykel. Så jag sa att jag oxå hade en. 
Sen frågade han vilken mc som var min drömhoj. Så jag svarade HD, med engelskt uttal på bokstäverna. Han frågade vad det var. Så jag svarade Harley Davidsson. Då skrattade han åt mig och sa att det kallas Harley på engelska. 
Det var pinsamt tycker jag. Jag borde ha vetat att det heter Harley ovh inte HD. SUCK!
Som jag skämdes. 

Plus att jag berättade för pappa om händelsen. Pappa garvade ännu mer än amerikanen och kan påpeka det än idag. PINSAMT! Hahaha.

Nä idag kan jag skratta åt historien ibland. Man lär sig av sina misstag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0