Dag 25 – Det här är jag bra på

Dag 25.

Vad jag är bra på...

Jag är hyfsat bra på att baka bullar.
Jag gillar att baka även om det inte blivit så mycket bakande sen lillan kom. 

Jag är bra på att köra bil! Tycker jag iaf.
Känner mig säker och trygg bakom ratten och även trygg som handledare till maken.
Jag gillar att köra bil, det är befriande på något vis.

Vad mer då. 
Det är ganska svårt sånt här att sitta och spalta upp vad man själv tycker att man är bra på.

Jag är bra på mitt jobb. Att ta hand om äldre människor är inte så svårt. Man vänjer sig vid det där som många tycker är äckligt, typ blöjbyten och sånt, och man lär känna massa härliga tanter och gubbar.
Har man tålamod, lite fantasi och glimten i ögat så är det inte svårt jobb alls!


En grej till sen räcker det.

Jag själv tycker att jag är bra på att balansera mycket i huvudet. Det vill säga lite om mycket. Lite att tänka på om lillan, lite om mig, lite om maken, lite om våra jobb och lite om lägenheten och lite om våra nära och kära. Ibland känns det som om hjärnan går på högvarv och nästan inte fixar mer. Men det brukar alltid lösa sig =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0