Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor

Dag 29.

När jag var liten ville jag bli en fågel. En svart fågel. Men det fick jag inte bli sa fröken. Det gick inte. Dumma henne :P

När jag blir stor ska jag bli gammal och vis. Och rynkig som tusan och väääldigt vithårig. hahaha. Nej det var visst när jag blir äldre.

När jag blir stor ska jag veta vad jag vill bli.
Just nu är jag väldigt inne på att bli körskolelärare. Det är dunderkul att lära ut körning. Men jag skulle även kunna tänka mig att bli lokförare bara för att. Inte sitta på ett kontor dagarna i ända iaf. Det kliar i kroppen på mig bara jag tänker på det. 
Det hade varit roligt att vara sjuksköterska eller läkare eller så men jag klarar inte av kräkorna som man måste handskas med så därför går det inte. Allt annat är så intressant med dessa yrken men ja. 
Så hur det blir med mig har jag inte bestämt än. Får se helt enkelt. 

Men det är lika bra att ta en dag i taget. =)
Carpe diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0