Trött...

Idag och igår har jag varit så trött att jag känner mig nere. Vet inte varför jag plötsligt ska känna mig trött nu? Har ju varit pigg den senaste tiden. Vad händer?
Sen som lite salt i såren så vaknade lillan idag vid 5 tiden och var superpigg och ville bara busa. Jag och maken försökte i kanske en halvtimme att bara ligga i sängen och "smitta" henne med vår trötthet. Det gick åt pipsvängen. Eller ja, hon var ju trött för hon orkade inte sitta upp ordentligt vilket brukar vara hennes trötthetskännetecken. Hon bara faller hela tiden då. 
Så till slut skuttade jag upp och gjorde en portion välling till henne. Vällingen dracks nästan helt upp och hon slocknade! Hurra!!

Sen när maken gick så skulle han pussa mig hej då. Han stod över mig och jag blev superrädd för jag trodde att det var lillan som var på väg ur sängen. Hon klättrar massor nu för tiden. Så att lägga täcke under madrassen för att hon inte ska rulla ur hjälper inte längre. Det enda säkra stället att ha henne är i hennes egna säng, spjälsängen.

När vi väl vaknade för frukost så kände jag att få sova vore så skönt. Hela tiden vi åt så längtade jag tillbaka till sängen. Men efter frukosten gick vi ut till vardagsrummet för att busa lite så att hon skulle bli mer trött. Det tog inte lång tid innan hon blev sovatrött igen, tack och lov. Så vi sov ca 50 minuter till i två omgångar.

När vi vaknat igen ringer svärmor och säger att hon har fått en dagisbakterie från förmodligen lillan och att vi borde gå till läkaren båda två för att kolla upp oss. Men det ver jag inte om vi ska göra. Jag är frisk. Lillan med. Visst vi hostar lite men det gör man efter en lång förkylning. Så jag känner inget behov att gå till någon läkare.

Dessutom undrar jag vart lillan ska gå till läkaren om man ska kolla upp sånt?
Ska hon gå på vanliga VC med mig? Eller måste jag ringa BVC och be dem om att få komma dit?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du kan ju prova att ringa VC och höra efter. Vad var det för bakterie som hon hade??? Kan ju vara bra att veta :)

Svar: Japp får prova att ringa och se vad de säger.
Petra

2012-12-18 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0