Elavtal

Suck.
Jag gillar inte att surfa runt på olika el-sidor.
Jag blir tokig på alla valmöjligheter. Hur tusan ska man veta vilket företag som man gillar bäst?
Hur ska man veta vilka som håller vad de lovar? Hur ska man ens tänka när man bestämmer sig för ett elavtal?
När jag bodde i Kopparberg så kom det hem post från Fortum. Så jag tog fortum. Det var ingen dyr el, och räkningarna kom i tid och allt flöt på bra. Jag hade aldrig elavbrott (vad jag vet om). 
När jag bodde i Västerås hade jag mälarenergi tror jag. De var lite snorkiga att prata med när jag skulle beställa elen. Eller hur man säger. 
Så dem vet jag att jag inte vill ha.

Just nu känner jag att det står mellan tre olika företag.

Den ena är E-ON, den andra är Fortum och den tredje är Vattenfall.
Men just nu lutar det åt Fortum för min del. Måste ju självklart fråga sötisen vad han tycker om det. Men om man tar E-ON eller Vattenfall så kan man få lite mer miljövänlig el till nästan samma pris som kärnkraftselen.
BAAAH, vilka val man måste göra. Kan det inte bara vara så att när man flyttar in i ett visst område så måste man ha samma som alla andra. Vore inte det bättre??

Nej jag ska klura vidare på detta. Men nu ska jag snart börja rulla mot Jakobsbergs Sjukhus för en träff med sjukgymnasten. Ska bara borsta håret först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0