Vem där?

Idag är en sån där dag då jag är extra nyfiken på bebisen. Det kan ju bero på att den har sparkat mig non-stop hela dagen. Speciellt vid revbenen prickar bebisen in några sparkar så där är jag lite öm.
Det är kul att se hur magen förflyttar sig i sidled och får konstiga former när bebisen håller på. Ibland kittlas det något enormt och ibland gör det ont. Men hela tiden är det mysigt!!!

Jag är som sagt nyfiken.
Självklart på könet. Är det en hon eller han!?
Men oxå på utseendet och beteendet.
Kommer bebis att få sin pappas vackra ögon?
Eller sin mammas små öron?
Jag antar att bebis blir fräknig och lite rödhårig.

Det är bara 6 veckor kvar till beräknad nedkomst nu =)
Det närmar sig med stormsteg!
Jag är inte nervös inför förlossningen än. Är inte rädd för smärtan utan mer nyfiken på hur exakt det kommer att kännas. Jag har börjat läsa på mer om de olika faserna i förlossningsarbetet samt om olika smärtlindringar. Ska skriva ett förlossningsbrev tillsammans med sötisen och barnmorskan. =)

Jag vill ha april redan nu så jag får svar på mina frågor. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0