Kryssningen

Jaha! Igår var vi på kryssning.
Jag syrran och dottern.

Vi åkte bil till färjan. Det är inte så dyrt att parkera där som tur är. Hade planerat att åka kommunalt men det hade i slutändan blivit dyrare än att ta bilen!
Båten avgick 07.35 vilket är hiskeligt tidigt måste jag säga! Usch fy o blä för att gå upp tidigt på morgonen.
Men vi kom fram i tid och allt! 



Väl på båten så fanns det inte så mycket att göra. Vi fikade, shoppade och lyssnade på kareoke på finska. En donna sjöng flera låtar på rad. Alla låtarna lät likadant och hon ylade som en pipig hund. 
På tillbakavägen hände det lite mer som tur var.
Vi bytte båt på Åland. Det var supersmidigt, ut ur ena båten, går genom glaskorridoren in till nästa båt. Klart!!

På hemvägen spelade vi godisbingo. 
Köper man en drink i baren så får man en bingolott. 
Jag drack en alkoholfri drink som blinkade. 



Mums!
Syrran drack en alkoholdrink och blev på lyset. En billig fylla. Drinkarna är inte så dyra heller :P
Hon vann en toblerone på bingon! Supernöjd var hon!! =)

Vi var ute på däck lite då och då för att få frisk luft och kunna njuta av utsikten.



Det blåste en del, men hon låg varmt nerbäddad i vagnen. Tog bara upp henne en superkort stund för att kunna ta en bild!



Syrran vakar över sin systersotter!

Resan gick bra, det var en lämplig första resa för bebisen. Kan tänka mig att åka snart igen =) Motorerna på båten gungade vagnen perfekt så hon sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0