Läkarbesök

Idag var vi på föräldragrupp jag och lillan. Det var 6 mammor och en pappa och 6 bebisar. I början var alla lugna och snälla (bebisarna alltså) men sen efter ett tag började det knorras lite här och var och smattra i blöjor! hahaha ganska komiskt! 
Alla var jättetrevliga, en tjej bor på samma gata som oss så vi ska på barnvagnspromenader tillsammans. 
Det ska bli så kul att få träffa dem igen. 

Direkt efter föräldraträffen hade vi läkarbesök för lillan. Hon vägdes och mättes.
4600 något gram
59 cm lång
Sen kollade läkaren höfterna, ögonen, kände på huvudet efter fontanellerna och hur formen var, hon kollade i munnen, vilket inte var så svårt då lillan låg och flinade glatt =) och så lade hon henne på mage för att kolla styrkan i nacken. Ja hon klämde och kände lite här och var. =) Men allt såg bra ut. Jag ska bara träna lillan att ligga med huvudet lutandes mot höger lite mer. Hon har favoriserat vänstersidan och är lite platt där.
Besöket gick fort så jag gick tillbaka till rummet där vi hade varit på föräldraträffen och satte mig för att bubbla lite med de som var kvar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0