Skansen 2014

I söndags hade jag och lillan en underbar dag. Vi var på Skansen med lillans farmor och bonus-farfar. 
Kvällen innan hade vi förberett oss genom att göra pastasallad, skära upp melon samt fylla vattenflaskor som fick ligga i kylen under natten. 

Lillan var lite övertaggad inför besöket på Skansen. Hon vaknade 06.30 och tyckte att jag hade sovit färdigt och att vi skulle åka till Skansen redan då. Men jag lyckades ligga kvar till 07.45 med hjälp av Mumin i mobilen. 

Vi tog bilen till farmor och farfar och sedan åkte tåg från jakan in till stan. Därifrån spårvagn resten av vägen. Vi var framme runt 10.30 och det var alldeles lagom mycket folk. 

Vi tittade på en del djur. Mest tid spenderades inne på mini-Skansen. 


Enormt ägg som barn kan kliva in i.


En stor skogsmus. Vi tittade på ormar, ödlor, grodor, fiskar, höns, kaniner, marsvin och råttor och andra små djur där inne.


Tittade på vandrande pinne.


Kollar på fiskar.


I en grotta med farmor för att titta på råttor.


Tittade på grisar så klart. Observera lillans gröna armband. Där stod hennes namn och mitt med samt mitt telefonnummer. Gissa om hon var stolt över det där armbandet.


Vi tittade en stund på sälarna som låg och solade i den härliga värmen.


Björnen var spännande. Vi passade på att sjunga björnen sover en gång innan vi strosade vidare. 


Efter björnen tog vi lunch. Pastasallad för min och lillans del. Mums!! 
Lillan somnade som en stock efter lunchen. Inte så konstigt med tanke på hur tidigt hon vaknade.


En av höjdpunkterna på Skansen. 


Lillan var jordens lyckligaste unge under ridturen. Inte alls lika lycklig när hon insåg att ridturen var över. Hon tröstades dock med att hon skulle få köra bilar och sedan åka karusell.


Här är en av de två karusellerna hon åkte. Den andra var slänggungan. Dunderkul. 


Tog båten över till Slussen. Gick genom gamla stan och åt glass vid muren. 


Åkte pendel hem till farmor och farfar där hon fick bada badkar.


En mycket lyckad dag. 
Vi gick allt som allt 1,2 mil. Lillan somnade gott på kvällen sen.

Tusen tack för den härliga dagen!! ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0