Lucia

Jag tänkte skriva om lillans lucia igår redan men orken försvann.


I torsdags kväll strök jag lillans nya begagnade lucialinne. Känns onödigt att köpa helt nytt linne när det ändå bara används en gång. Detta kostade 20 kr! Helt perfekt :)


Fixade till hennes luciakrona också så att den glittrade ordentligt.


Kronan testades och fick tummen upp av lillan. 

Fredag morgon skulle vi vara på förskolan senast 07:45. Kl 07:25 sov hon än. Jag ropade och ropade på henne att vakna medan jag själv klädde på mig men fick ingen respons. Till slut klädde jag på henne sovandes. 

Hon vaknade till liv och vi kutade till förskolan.


Det var glashalt men gnistrade så vackert på marken. 


Vi kom i tid och lillan kläddes för uppträdandet. Hon var enda lucian på sin avdelning :)


Idag jag vi på kristiansborgsbadet i Västerås och kollade på den simmande lucian :)


Det är alltid så vackert med en lucia som simmar i vattnet. Saknade dock tomtenissarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0