Vecka 42

Jaha, tisdag innebär ny vecka. Fram till nästa tisdag hAr jag på mig att få ut knodden. 


Har nu alltså gått åtta dagar över tiden. Åtta!!! 
Det är tungt. Det är smärtsamt. Men men, det går över. Kommer att glömma det så fort knodden är ute.


Helt sjukt att vara inne i den tionde graviditetsmånaden.




Idag hade vi remiss till Danderyds ultragyn. Skulle på överburenhetskontroll. 
Googlade lite på vad det skulle innebära. 
Enligt ds hemsida skulle de ta blodtryck och ctg och ultraljud och annat. 
Vi gjorde ett ultraljud och inget mer.

Knodden var fixerad fortfarande. Den var inte för liten eller för stor. Hade lagom mängd fostervatten. Därför fick vi åka hem igen. Ringde min bm på vägen hem. Skulle bli uppringd igen efter 16. 


Låg i sängen och väntade lääääänge på att de skulle ringa upp igen. Länge menas ca 10 minuter. 
Den bm som ringde sa bara att allt såg bra ut på kontrollen idag och att jag ska ringa till förlossningen på tisdag den 21 juli klockan 07:30 för att kolla om jag kan komma in för igångsättning. Suck.
Började nästan gråta när hon sa det. Men men. Bara hålla tummarna att det sätter igång innan dess men just nu tvivlar jag starkt på det. 



Kommentarer
Postat av: mormor

positivt tänkande lilla gumman

Svar: Jag försöker :)
Petra

2015-07-14 @ 23:21:08
Postat av: Jossan

Vet att en vecka är låååång tid när man är i slutet av graviditeten men vill bara säga att igångsättning inte behöver vara något negativt. Jag blev det nu med andra, och det gick jättebra (och fort!). Men håller såklart tummarna för att lill*n vill komma innan!

Svar: Jag höll också tummarna för att knodden skulle komma tidigare :) jag har inget emot igångsättningar alls. Men hade annat i sikte bara :)
Petra

2015-07-15 @ 07:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0