Slut på energin

Jag vet inte vad jag gick på för krafter igår. Men idag är de som bortblåsta.
Jag orkade inte ens fixa ett täcke till mig igår kväll så jag och maken delade på ett täcke hela natten. Ganska mysigt ändå om jag får säga så =)
Idag gick jag upp strax innan åtta eftersom att lillan låg och pillade på mig och kastade nappen på mig för att sen sekunden senare leta efter det som om den har varit borta i flera dagar. Ett ganska tydligt tecken på att hon vill att jag ska vakna. Så upp ur sängen, på med kläder och sen till tvättstugan för att hämta det som blev kvar igår. Mamma hade skrämt upp mig igår kväll och skrev "tänk om någon tar grejerna då". Inte för att det hade gjort så mycket, det är bara täcken och vi har extra. MEN jag hade det i bakhuvudet när vi gick till tvättstugan. När vi kommer fram är min IKEA påse inte kvar på samma ställe som jag lämnade den. 
"Jaha, då var allt borta då" hann jag tänka mer än två gånger. Men öppnade dörren till torkrummet och fann påsen i ena hörnet? och täckena på samma ställe som jag hade lämnat dem. För det var tydligen så viktigt att flytta på min påse. Jäkla nöt som ska röra andras grejor. 
Huvudsaken var att mina saker fanns kvar men jag irriterar mig på folk som inte kan bete sig i tvättstugan. 


När vi kom upp igen efter tvättstugebesöket åt vi frukost och sen ville lillan titta på paddan. Jag ringde och friskanmälde henne till både förskolan och mitt jobb så att jag kan jobba igen och hon kan leka av sig. Efter det somnade jag en stund. Lillan brukar komma och hämta mig när hon vill något. Hon kommer in och förkunnar att hon har kissat och bajsat så att vi måste byta blöja. Hon kommer och frågar om hon får ta en napp (efter att hon redan gått och hämtat tre stycken). Hon kommer (naken) att säger att kläderna är blöta och vattnet i vattenflaskan är slut så jag får komma upp och moppa golvet. Gissa om hon blev sur på mig för att jag inte ville fylla på mer vatten. 

Vi hade bara en plan för dagen och det var att cykla till stäket för att äta lite mat samt att gå på K-rauta. Spännande att åka till K-rauta, eller inte. Jag har åkt förbi väldigt många gånger men aldrig gått in i butiken. Hu så stort. Omöjligt att få med sig lillan utan att hon ska dra och pilla på allt. "Jag ska bara titta lite mamma" säger hon och drar i en klädstång. Jag förklarar att man tittar inte med händerna utan man tittar med ögonen. Just när jag klämt ur mig den meningen kände jag igen den meningen från när jag själv var yngre. Förmodligen har väl pappa gormat exakt samma sak till mig. Eller kanske mamma...

Detta var vad vi var ute efter. Inte det lättaste att veta vad en sån plastplupp heter. Fick veta att jag skulle söka på betongkrok och det funkade ju jättebra på google men inte på k-rautas hemsida. Där var man tvungen att söka på allkrok. HUR TUSAN SKA MAN VETA DET? Nu vet ni, om det skulle behövas. Jag fann mina krokar och betalade för dem och sen cyklade vi hem igen.

Väl hemma inspekterade jag mina igenspacklade hål. Det ser ut som om väggen har fått vattkoppor eller så :P Hahaha. Ni får bilder sen. Jag har fyllt på med mer spackel både i kök och i garderoben. I köket har jag även hunnit slipa så att det ser liiiiiiite bättre ut. 

Inga tavlor har åkt upp. Bara en maskin tvätt har tvättats. Sopor har blivit kastade och Endast ett och ett halvt rum har blivit dammsuget idag. Dumt att jag inte har satt fart. Men det finns ju alltid en morgondag =)
Lillans rum blev moppat och dammsuget i just den ordningen. Fast det hann så klart torkas där emellan. Halva garderoben är dammsugen. Hur ska man orka få ut allt därifrån sen när det ska målas undrar jag. Måste låna en pirra av någon tror jag.

Visst ja, duschdraperiet. Satte ju upp ett nytt igår. Jag är imponerad av maken som såg det utan att jag behövde påpeka det :P


Snyggt värre. Riktigt vårfint och fräscht är det nu. Behöver bara någon matta där inne så är jag nöjd sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0