Tråkigt veckoslut

Ojoj vad denna helg har gått fort. Vi har gjort massor (vi menas jag och lillan då maken hade "egentid" denna helg) men ändå känns det som att helgen varit supertråkig.
Fredagen började med sovmorgon för min del. Vi tittade på solförmörkelsen och sen åkte till Jakan för att möta upp S och Y. Därifrån åkte vi vidare till IKEA för lunch och annat bus. Tjejerna busade järnet och jag och S fick lite tid för vuxenprat medan tjejerna sprang runt och busade. Hur kul som helst. Vi umgicks hela dagen fram tills maken hämtade mig och lillan i Jakobsbergs centrum. Därefter åkte jag och lillan till Västerås.

Väl framme i västerås åt vi middag hos lillebror och hans tjej. När klockan hade passerat 22 åkte vi till mina päron för att sussilussa. Men tji fick jag. Under hela dagen hade lillan hostat en hel del. På kvällen eskalerade det och till slut (eller ja, det gick ganska fort) blev det krupphosta. Jag satt med lillan i sovrummet, med öppet fönster och lillan halvt sittandes halvt liggandes i famnen för att få bort hostan. Det hjälpte inte så jag ringde 1177 för rådgivning, de sa att det bara var att åka in.



Minst 25 minuter satt jag i kö till 1177. Man får inte ha bråttom om man ska ha med dem att göra.

Pappa körde oss till akuten. Den korta bilfärden gjorde susen. Hon hostade inte på länge efter det. Men så fort hon började somna kom hostan tillbaka så det beslutades att lillan skulle få kortison så vi skulle få slippa åka tillbaka ganska snart. Klockan var kvart över två på natten när vi ringde pappa igen för att bli hämtade.


Såhär pigg var hon då :P

Lördagen förflöt rätt så bra. Vi var och badade och hon sov middag med mormor i fåtöljen. Jag sov middag i sängen :) Haha. Var ganska trött efter nattens bravader.

Söndag (idag) började med en väldigt lång hostattack. Hon hostade non-stop i över en timma. Och ja, självklart har jag medicinerat henne så mycket jag kan och får. 
Vi for på loppis och lillan fyndade en hel del grejor, två spadar att ha på landet (morfar, när kommer sandlådan undrar hon), ett spel, en bok och två leksaksdjur. Jag fyndade en planta. Borde ha köpt en till :P

Efter loppisen lunchade vi och sen åkte jag och systeryster och lillan till mina morföräldrar. Lillan fick paket eftersom att hon fyller år på lördag och jag dammsög deras lägenhet (del av deras julklapp). Vi spelade spelet hon köpt på loppis med mormor och när spelet var slut sprutade lillans tårar av trötthet. Men hon slutade inte gråta utan grät vääääääääldigt mycket. 
Hon fick napp när vi kom hem till mina föräldrar igen och somnade i ca 30 minuter, sen vaknade hon och skrek ajajajajajaj, somnade i ca 20-30 minuter och sen skrek ajajajaj. Sådär höll hon på ett bra tag. Till slut fick jag i henne alvedon och vi for hem. I bilen på vägen hem sov hon som en stock (tack och lov). 

Nu är vi hemma iaf. Imorgon blir det VAB. Suck. Jag hade inte tänkt vabba och maken är bombarderad med jobb i veckan. Lillan har fått en dos alvedon till nu på kvällen. Hon kom själv och bad om det eftersom att hon hade ont i örat. Förmodligen är det öroninflammation eller så. Fast hon sa tidigare att det var huvudet som värkte. Inte lätt att vara liten. Kanske är svårt för henne att sätta fingret på vad exakt det är som värker. 
Imorgon är det ny vecka, nya tag. Jag hoppas att hon mår bättre snart. 
Hoppas att alla ni läsare håller er friska =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När snön är borta så ska det byggas sandlåda säger morfar 😃

Svar: 👍
Petra

2015-03-22 @ 21:22:55
Postat av: Anonym

När snön är borta så ska det byggas sandlåda säger morfar 😃

Svar: Yey så kul. :)
Petra

2015-03-22 @ 21:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0