Tvättdag

Jag hade många planer för dagen. Att börja dagen med att torka kräkor från golvet var inte en av planerna. Lillan låg i vår säng så kräkan kom så klart i sängen. Sen kom det i hallen och sen i duschen. Mitt i allt kräkandet ringer min chef och frågar om jag ska jobba nästkommande dag. Jag berättar om det som nyligen inträffat och hon får brått att lägga på luren. Konstigt det där :P
Tvättmaskinen startades ganska omgående och lillan duschades. 
Sen ville lillan ligga i sin säng, hellre det kände jag. Nu var ju våran säng helt "naken" så att säga så den var ju obrukbar. 

 
Lillan somnade gott och sov läääänge. När hon väl vaknade trugade jag i henne vätskeersättning och lite fruktsoppa. Smörgåsrån vägrar hon äta. 
Lillan sov hela dagen. Verkligen HELA dagen. Fick upp henne för lite mer vätskersättning, en glass och lite torsk runt 2. Då var hon pigg i en timma eller så. Då passade vi på att springa till tvättstugan, eller ja, gå. Och så gick vi upp på taket i huset för att se vart exakt mattställningen fanns. Imorgon kanske jag ska piska mattor. Kanske.

Bokade tvättstuga då jag var tvungen att tvätta ALLA sängkläder och täcken och lakan och allt. Behövde torkrummet.


Sista tiden var ledig, från 19-21. Inte direkt vad jag hade planerat. BLÄ. Till råga på allt gick min kudde sönder i tvätten och allt innehåll i kudden flög all världens väg när jag tog upp och skulle daska till den. Måste alltså köpa en ny kudde. Inget hade torkat klart (förutom madrasskyddet som hade hängt på torkställningen här hemma halva dagen) så därför lät jag grejorna hänga kvar och bokade direkt upp första tvättpasset till imorgon.

Medan lillan sov röjde jag runt som en tok här hemma. Rensade och kastade skit. Lade ut grejor till försäljning och fått dem sålda. Gick igenom påsar som svärmor plockat ihop från makens lådor. Hittade både pengar och presentkort som kommer perfekt =) Presentkort på IKEA är alltid kul att hitta i gömmorna. 
Blev av med skrot från en hel flyttlåda. Hittade makens alla fina tavlor som jag börjat planera för vart de ska sitta. 
Har plockat ihop fem påsar med skrot som ska kastas direkt. En stor kasse med kläder och annat kolijox ska till återbruket när vi ändå ska dit och kasta de gamla volvodäcken.

Tvättmaskinen här hemma har gått varm. Har kört två maskiner fulla med tvätt och båda maskinerna skulle torktumlas efteråt. Gissa om det blev varmt i badrummet :P Bytte duschdraperi också lite så där huxflux. Jag kände att det var dags nu. Hade haft samma i tre år. Den nya fick vi av svärmor någon gång för länge sen. Den har bara legat och samlat damm tills idag då jag tydligen fick tokryck.

Sista rycket för dagen var att jag fick för mig att börja spackla.


Vi har, nä hade, megastora hål i klädkammaren (den som jag ska måla om). De är igenspacklade nu. I köket har jag spacklat igen alla små punkteringshål från alla plastkrokar som har suttit i väggen. 
Imorgon ska jag köpa nya plastkrokar och fixa och dona lite. Jag har tagit en före-bild, men måste nog ta en ny imorgon när det är ljust ute. Blev lite eld i baken på mig. Tack och lov. Är det nu jag "boar" kanske? =)

Lillan sov till 18:30 idag. Hon somnade strax efter midnatt igen. Måste vända tillbaka hennes dygn fort. Därför hoppas jag på ordentligt håll-igång imorgon. 
Det blev bara en kräka idag. Förmodligen berodde det på att hon haft slemhosta och sväljer allt slem. Hon brukar göra så, kräkas efter slemhosta alltså =/. Blev lite ner än bara tvätten jag skulle skriva om men det kanske blir bra ändå. Håll tummarna för att vår tvätt finns kvar på morgonen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0