Kungsträdgården

Förra året missade jag blomningen av körsbärsträden i Kungsträdgården. Jag var en aning bitter över det men nu så, i år har jag sett det. 

Lillan har varit halvkrasslig så hon är hemma från föris. Men ingen feber och hon är pigg som en lärka så vi gjorde en utflykt till huvudstaden. 


Första stoppet inne i Stockholm var Åhléns. På översta våningen har de barngrejor, som kläder, leksaker och lekrum/amningsrum. Numera har de även en terass som man kan gå ut på. Även om det blåste en hel del var det lä just på terassen. Helt perfekt att låta lillan få skutta runt lite. 

Efter Åhléns gick vi in i några andra affärer och sen styrde vi kosan mot Kungsträdgården.


Blomningen är i full blom?! Hur säger man?! 

Det var som att gå under rosa moln.


Så himla fint där. Jag kan förstå varför tusentals turister dras mot Stockholm under våren.


Jag och lillan hade en riktig mysdag. Lillen var med så klart men lillan var i fokus idag. Hon fick välja mat, vilket var donken men det var kö ända ut på gatan så vi tog Max istället. Samma lika nästan. Lillen somnade när vi var 10 meter från träden och sov igenom lunchen. 


Efter lunchen gick vi tillbaka till träden och satte oss på en bänk så lillen kunde matas och vi kunde alla tre njuta av utsikten. 
När vi suttit där ett tag var det dags att åka hemåt. Köpte glass på Pressbyrån när det ändå är halva priset just nu. 

En härlig dag ute i det fina vädret. 
Jag ville så gärna åka men det hade några krav.
Lillan skulle må bra och sköta sig. Vädret skulle vara bra och stabilt, det vill säga, inget regn. 
Energin skulle finnas. Det vill säga, en god natts sömn behövdes. 
Allt detta inträffade så det var bara att tuta och köra. Åka pendeltåg en stund går oftast bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0