Salslaboration

Idag var det dags att åka till skolan för första gången. Var rätt nervös för att jag skulle ha läst fel adress och därmed komma till fel ställe. Men när jag väl såg skolans skylt på väggen så kändes det mycket bättre.

Vaknade klockan 7. Kastade mig upp och in i duschen. Väckte lillan och åt frukost tillsammans. När maken kom hem 07:20 satt vi och åt ännu. 
Klädde mig och berättade om morgonrutinerna för maken och sen skuttade jag iväg mot tåget. Tog min tid och var ute i god tid. 
08:08 gick tåget mot stan. Det var fullsmockat med folk och det låg en intorkad kräka på golvet på tåget. Hua!

Klev av i Karlberg. Fick tränga mig ut eftersom att folk idag inte flyttar på sig?! Tydligen ska man inte släppa förbi gångtrafikanter vid ett övergångsställe och heller inte släppa förbi folk som vill ut från tåget. Ibland kommer jag knappt ut när jag har barn och barnvagn med mig. Men med barnvagnen kan man iaf trycka på lite.
Väl i Karlberg tog jag fram kartan på mobilen så jag skulle hitta rätt.

Hittade rätt ganska fort men hade visst tagit en liten omväg.

Gick till det våningsplanet som var utsatt i mailet. Mötte flera som skulle labba. Alla såg lika förvirrade ut om vart vi skulle vara.
Visade sig att vi alla fått fel info.
Jag visste att vi fått ytterligare mail om salsändring men kunde inte hitta det någonstans. 

Till slut kom vi fram dit vi skulle. 
Fick en trevlig labbpartner och så körde vi igång.


Lyckades ta några häftiga bilder på rödlökens celler. 
Detta är 100 gånger förstorat.

Det var så häftigt att se cellerna och man kunde verkligen urskilja vart cellkärnan satt.

Läraren som var där idag var ganska usel. Hon kunde inte förklara alls vad vi frågade om. Hon kunde heller inte hålla i ett upprop. När hon skulle ta närvaro så sa hon först att alla med biologi skulle presentera sig. Sen stänger hon ner datorn utan att fråga vilka som var där från naturkunskapen. Men jag såg till att hon tog min närvaro iaf eftersom att man får underkänt i hela kursen om man inte närvarar på laborationen. 

Allt som allt tog laborationen lite drygt 90 minuter. Efter den var det bara att skutta tillbaka till tåget och åka hem.

Maken hade skött morgonen hemma. Lillan hade kommit iväg till förskolan i tid och de hade mött upp tvillingarna på vägen dit :) 
Kändes skönt att kunna åka hemifrån en stund och bara vara jag några få timmar. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Petra bra bra

Svar: Woooop wooop
Petra

2016-02-11 @ 23:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0