Tom tits experiment

i veckan när vi pratade om vad som skulle ske till helgen kom maken med ett förslag om att åka till tom tits i Södertälje. Ett väldigt bra förslag måste jag erkänna. 

Morgonen började fint. Lillen låg mellan oss och sprattlade. Jag gick till duschen och när jag kom ut hade lillan vaknat också. Så vi låg alla fyra o myste en stund innan vi sparkade in maken i duschen också. 
Frukosten gick bra. Lillan var väldigt taggad över vårt äventyr för dagen. Vi hade berättat över middagen kvällen innan så hon skulle vara beredd. 
Maken gick ut till bilen i förväg för att skrapa och få den varm. Jag tog barnen. 
När jag kliver ut ur hissen trampar jag snett, foten viker sig och sen benet och jag faller pladask på golvet. Lillen bar jag i handen i bilbarnstolen så han var nära golvet redan men det blev en lite hård nersättning för honom med. Suck. Jag hade ont i foten, slog i rumpan och axeln och blev livrädd för Lillens skull. Lillan vart också lite rädd, hon såg allt och frågade hur det gick en hel del gånger. 
Men lillen flinade bara när jag tittade till honom så jag antar att det gick bra. Lillan var mest förvånad eftersom att jag inte brukar ramla som hon sa. 
Vi haltade ut till bilen som var framkörd o lillan skvallrade direkt vad som hade hänt, haha.

Iväg kom vi, och fram. 
När vi kom fram kändes foten bra men rumpan smärtade lite å axeln känns lite mörbultad.


Vi kom in, lade kläder i skåp och sen bara röjde järnet.
Mycket vågade lillan testa själv men när det lät, eller blåste fick vi visa att det var ofarligt.


Hon fick dra sig upp i en stol, sitta i en lastbil, spela domino, leka med vatten, leka med såpbubblor, springa, hoppa, krypa, dansa och ja, allt.


Vid 12 såg vi en såpbubbleshow som var ganska spännande och roande.


Vattenlekarna var populära. 
Roligaste för dagen var spegelrummet. En liten labyrint med speglar. Där sprang vi igenom flera gånger.
Jag tror det mörka rummet var läskigast. När det var helt beckmörkt satte hon sig på golvet och sa att det var för läskigt. Men vi tog oss igenom och sen var hon nöjd över att det var överstökat :)

En helkul dag. 
Dit vill vi alla åka fler gånger. Lillen var vaken hela tiden. Han sov i ca 15 minuter allt som allt under tiden vi var där. Men han var en liten glad buse hela tiden ändå :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0