Städ- och pysseldag

Eftersom att det är en viss liten dam som fyller år snart måste vi städa ordentligt här hemma så vi törs ta hem gäster. Kan inte riktigt förstå att hon ska fylla fyra år!? Hur gick det till? 

Lillan vill gärna dammsuga så då får hon väl det då. 


Hon dammsög upp det sista i garderoben. Ska svabba där sen kan man ställa in grejor. Eller ja, först vill jag ha upp hyllor på väggen. 

Lillen somnade strax efter vi dammsugit första rummet. 
Lillan ville inte städa så hon fick pyssla under tiden jag sprang runt o fixade och donade. 


När jag behövde en städpaus pysslade jag med. Gjorde magneter till lillans kompisar. Hon vill ge bort i present. 


Jag har fixat så barnen har varsin klädlåda i hallen. De hade varsin innan men nu blir det lättare för alla att hitta kläder å lägga på rätt plats. 


Se så snyggt det blev när glittret hade torkat.


Lillan har målat en träfigur. Hon var superkoncentrerad och målade så fint hon kunde.

När hon målade träfiguren städade och dammsög jag lite. Sen vaknade lillen och det var dags för lunch för oss allihopa. 


Jag åt raggmunkar. De sista. Hade inget fläsk kvar så jag tog någon italiensk skinka vi hade i kylen. Det gav viss sälta till maten. 

Nu är vi ute. Har kastat sopor och källsorterat. Nu leker lillan i sandlådan. 


Stannar ute en kort stund till innan vi går in och fortsätter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0