Sjukhus

i måndags mådde jag inte så bra. det var tungt att andas. Det värkte i bröstet och jag kände mig allmänt pissig. Så jag ringde 1177, vilket är numret till sjukvårdsupplysningen. Killen som tog emot mitt samtlal ställde en hel del frågor. sen ansåg han att jag borde åka in akut, främst för att jag har astma men även för att det gjorde så ont i bröstet. Han ville inte riktigt att jag skulle lägga på luren, men jag hade inte tid att prata mer, jag var ju på jobbet. Men jag tog hans råd, fixade en ersättare till mig på jobbet och åkte till akuten på Danderyds Sjukhus. Helt härliga personer som jobbar där.

Jag kom dit och, ja vad säger man, skrev in mig? Nä men jag anmälde mig i receptionen och berättade varför jag var där. Sen tänkte jag "jaha, hur länge ska vi sitta här då?". Sist jag var på en akutmottagning tog det flera timmar. Men jag fick träffa en läkare efter 2-3 minuter! När jag kom fram till min station såg jag en skylt där det stog HJÄRTA. Då trodde jag att jag hade kommit fel, men icke sa nicke.

Jag fick svaar på en del frågor, sen kollade de blodtrycket som var normalt. De kollade om jag hade någon infektion i kroppen med sånt där stick i fingret. De gjorde EKG. Och värst av allt de stoppade ner en pinne i halsen på mig för att se om jag var röd eller svullen i halsen. Alla resultat var bra. MEN jag har fel astmamedicin. SUCK!

jaja, tur att det inte var värre. Visste ni förresten att när man gör EKG måste man vara naken på överkroppen? Det visste inte jag så när doktorn sa, ta av dig på överkroppen så tog jag bara av mig tröjan. men sen sa hon bh:n också. så jag fick ligga där på en sjukhussäng med tuttarna i vädret medan de pratade med mig och jag blev undersökt. Kan inte göra annat än att skratta åt det hela. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0