Söndagen

Idag har vi hunnit med en hel del.
För min del började dagen med en mardröm som gjorde att jag inte vågade somna om. Så jag låg vaken i en timme och sen gick upp och åt frukost och ammade lillan. Sen när vi gick och lade oss igen var klockan kanske 7 eller halv 8 som max. Då gick maken upp för att ge oss utrymme. Men lillan var superpigg så hon fick följa med honom ut till vardagsrummet. 
När jag blev väckt vid 10 var det amning och bus med lillan för hela slanten. 
Sen kastade sig maken i sängen, så jag låg där med honom i några minuter men när han började snarka gick jag upp igen. Så helt plötsligt sov både maken och lillan. Därför tog jag mig ut på en runda.
Någon gubbe i huset brevid stod på sin balkong och stirrade på mig när jag stretchade. Han stirrade nog för att jag stod ute mitt i spöregnet frivilligt...

När jag kom hem från rundan så sov de båda fortfarande. 
Senare på dagen åkte vi till svärmor för att äta mat. Hon svor! Hon sa att jag bantar!!! Det är världens fulaste ord måste jag säga. Banta är så negativt laddat för min del så jag klarar knappt av ordet. Det är hemskt.
Hon blev imponerad över att jag stod över efterrätten och sa att hon själv borde göra så. 
Det känns nästan elakt att inte äta av det som erbjuds. Men nu kör jag på och då gör jag det på mitt vis.
Inget socker alls den första månaden. Annars fixar jag det inte. Sen när första månaden är över så bör det gå lättare. 

Måste säga att maken är duktig med. Han dricker betydligt mindre läsk och äter som jag, dvs mer grönsaker och dricker mer vatten =) Han är en bra supporter!

Efter maten hos svärmor blev det en vända till Ica Maxi på häggvik. Vi fyllde på grönsaksförrådet samt köpte ingredienser till en tårta. =)

Nu på kvällen har det bara varit mys i soffan med lite uppskurna grönsaker som snacks. =)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad duktig du är, bra kämpat med viktnedgången!

Svar: tack =) hoppas att det händer något bara så att det inte står stilla! =)
Petra

2012-08-27 @ 14:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0