Dag 23 – Mitt hem

Dag 23. 

Mitt hem är underbart. Mitt eller ja vårat hem är helt enkelt vår! Vi köpte ju lägenheten i våras.

Vi bor i Kallhäll i en ganska stor trea på 78 kvadratmeter. 
Lägenheten är i behov av lite renovering tycker jag. Köket framförallt!
Köket är i lagom storlek. Vi får plats med köksbord och stolar men inte så mycket mer än så.
Köksluckorna är gula och jag tycker ganska fula. Men de flesta som kommit på besök har gillat de gammaldags handtagen som är på luckorna.



Vi har stökigt ja jag vet. Men skit i det.
Vi har diskmaskin och den är guld värd! Vissa dagar går den tre gånger. Stackarn. Den får kämpa.



Det är tur att det är mörkt på bilden så att ni inte kan se lillans mathög på golvet som ännu inte har blivit dammsuget.

Hallen är som en hall. Tråkig och lång. Eller ja, den har en rolig tapet på ena sidan av hallen och fina mönster på garderoberna på andra sidan av hallen.



Den roliga tapeten. Dörren till höger går till sovrummet. Dörren rakt fram är en klädkammare och dörren till vänster är vardagsrum.



Första dörren till vänster är toalett/badrum. Andra dörren till vänster är ett förråd. Och dörren rakt fram är det andra sovrummet. Det rosa rummet som det går under just nu.

Toaletten eller badrummet är ganska litet med tanke på storleken på lägenheten. Men det väsentliga finns där. Toaletten, handfatet och dusch. Sen har vi bonus med tvättmaskin och torktumlare.
Toaletten skulle jag också vilja fixa till på något vis. Vet inte hur än men ja. 


Här är rosa rummet. I anslutning till det ligger balkongen. En stor och fin balkong.
I det rosa rummet är det tänkt att vi ska måla eller tapitsera över den hemska färgen som är på väggen. Jag och maken ska ha det som sovrum sen. Just nu är det avlastningsrum och hänga tvätten rum.



Vårat sovrum som vi har nu. Lillans rum i framtiden.
Det är aningens trång med både säng och skötbord och nattduksbort och dittan och dattan. Men det är så mysigt. Jag gillar det här rummet. 
Lillan sover middag i sängen på bilden. Gullunge.



Vardagsrummet.
Det rum som har fått mest nytt sen vi flyttade hit. Nya bokhyllor som står utanför bild (direkt till höger från där kjag stod och tog kort). Tv-möbel som är helt klar =)
Nu är det bara att spika upp lite tavlor och annat som är kvar. 

Det var hela vår lägenhet. Var mer än vad jag hade tänkt att visa/skriva men nu blev det så här ändå.
Det är stökigt ofärdigt och utan gardiner. Men jag älskar lägenheten ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0