Självplock

Jag sitter och sjunger för lillan när min make ringer och säger att de har öppet på jordgubbssjälvplocken i rotebro! Så jag ringer min vän F och frågar om hon vill åka med. Hon svarar ja och jag och lillan kastar oss in i bilen för att åka mot rotebro.

Det var urmysigt att gå där bland jordgubbarna och plocka och självklart smaka lite. Solen sken. Lillan satt i bilbarnstolen och njöt (nja, hon skrek inte iaf). 



Det blev ungefär 2 kg jordgubbar. 
De stängde egentligen 19 men vi kom dit 18.45 och fick plocka tills vi tröttnade. =)
Jordgubbarna var verkligen supergoda! Så himla söta =)

Mm, nästa gång ska jag plocka så att jag kan koka sylt eller så. MUMS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0