Möblering

Jag har varit jäkligt effektiv idag måste jag få säga.
Vaknade vid 9. Gick upp, åt frukost och sen målade jag andra lagret i hallen.

Medan färgen torkade gick jag ut med sopor, plockade upp och dammsög i vardagsrummet. Dammsög köket och hallen. Sen fick jag för mig att storstäda sovrummet. Jag hann bara halvvägs. Sen kom svärmor med lillan. 
Men svärmor sa att hon kunde stanna kvar ett tag medan jag fixade klart. 
Jag hittade massor av strumpor (inte mina) och kallsonger under sängen. Inte undra på att maken gnäller om att han saknar underkläder. Jag har rensat bort det vi inte använder och kastat ca 3 påsar med skrot från sovrummet. Plus en hel del annat som kastades. 

Utöver det har jag burit ner en del kartonger till källaren. Väl märkta med en superbra penna som jag köpte förra året då vi skulle flytta men tydligen glömde använda. Har även burit ner julkartongen samt lillans babyleksaker som gymmet och hoppgungan. Ska tömma lite kartonger som står i vårat förråd. Det som vi inte tänker spara kan man väl kasta?
Det är väl en halv miljard skolarbeten och annat skit som ligger där. 
Egentligen vill jag ha ytterligare en bokhylla till vardagsrummet så att vi kan fylla upp med det som finns i kartonerna fast jag vet inte hur sugen min make är på den iden :P

Får se hur det blir. 
Lillan sover. I fel riktning då jag har vänt på sängen. Haha. Men det borde gå bra.
Jag har kört en maskin med tvätt samt hunnit måla dit det som gick sönder när jag tog bort tejpen. Får se imorgon om jag behöver fylla på lite till eller om det räcker med det som jag smackade dit.

Borde fylla maskinen med tvätt inför imorgon så att det bara är att köra igång sen. Men jag borde kanske bara sitta och njuta av dagens aktiviteter i väntan på att maken ska komma hem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0