Ny gardin

Jag tror jag var lite överambitiös igår. Lillan och jag åkte till Ikea. Först pendeltåg och sen buss. Vi åt lunch och tittade på grejor. 
 När vi gick därifrån var lillan tröttare än någonsin så jag bestämde mig för att promenera till jakan så att hon skulle få frisk luft och sova lite :)

Väl i jakan gick jag in på myrorna igen. Hittade en superlång gardin som jag köpte. 

Sen åkte vi tåg hem igen. Skuttade in på Coop och köpte fläskfilé till middagen.

Väl hemma skuttade vi ner i tvättstugan på en gång för att tvätta gardinen. Medan den tvättades tittade vi på mumin och förberedde middag.

Middag blev ugnsstekta morötter/potatisar/sötpotatis med stekt fläskfilé och tzatziki. Mums!! Lillan verkligen älskar tzatziki.

På kvällen kände jag mig hängig. Tog två Alvedon mot huvudvärk och skuttade i säng tidigt.

Idag har jag lite huvudvärk än. Lite halsont och känner mig seg som kola.

Lillan är dundertrött men vill bara titta på mumin.


Jag har strukit den nya gardinen (och alla andra gardiner med för den delen). Sen tog jag ner den svarta fina gardinen och satte upp den nya. 
Ganska hurtigt för en tidig lördagsmorgon. :)



Den nya gardinen är vääääääldigt lång. Underbart!



Snyggt med rött och guld tillsammans.

Så är det. Nu ska jag koka te och krya på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0