Tusen bitar

Lillan vart lite förbannad idag på morgonen. Och som vanligt när hon blir så där arg kastar hon allt hon får tag i. Grejorna flyger och studsar över golvet.
Hon fick tag på ett glas och kastade iväg det. Glaset gick i tusen bitar.


Jag har stått och dammsugit och plockat glasbitar från golvet. Lillan lämnade jag i sängen. Det vart hon inte alls glad över men jag kände att hon fick skylla sig själv. 
Hellre att hon är tvärarg på mig för att jag håller henne borta än att hon fötterna fulla med glas. Hon försökte självklart komma närmare för att försöka släta över allt. Men jag sa nej gång på gång. Det resulterade i att hon satt i ett hörn i vardagsrummet och storgrät, tårarna sprutade och snoret likaså.
När jag hade dammsugit färdigt lugnade hon ner sig.
Det var verkligen glasbitar överallt. Det ligger säkert glas kvar på golvet 

Nu tittar vi på mamma mu och kråkan.
Mysstund ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0