piss och bajs

Jag vaknade på ett bra humör. Lillan låg och myste med mig i sängen och sen åt vi frukost. Brödet hade möglat så vi fick äta kräm. Lillan ville ha ägg i sin kräm, och ja, då fick hon väl det. 


Jag höll nästan på att spy bara av synen på hennes mix men hon älskade det. Jag ville absolut inte prova.

Magen min kapsejsade lite i morse. Inte det roligaste när jag hade avtalat möte med chefens chef på jobbet. Tog mig i kragen och for iväg ändå.
Innan jag åkte kollade jag på sl.se för att kolla tågtider men kom på att det är ersättningsbussar. Ville kolla vad det kostade och de hade mage att skriva att kostnaden skulle bli densamma som om tåget hade gått. Oacceptabelt tycker jag. Om det är bekymmer med tåg och man måste ta andra alternativ som tar längre tid och så anser jag att resan borde bli gratis. Som tur var kom det en sån där inhyrd buss så jag behövde inte alls betala. Då kändes det lite bättre. Jag var beredd att ställa mig och skälla på någon sl-pissenisse bara för att sl är så dumma ibland. 

Hur som haver, jag åkte till jakan (gratis) och gick till kontoret. Där hittar jag INGEN. Varför? Jo för de sitter i möte. Jag frågar en tjej (som jag inte alls vet vem det är eller vad hon gör där på kontoret) om mötet och hur länge det ska pågå. Hon visar en whiteboard där info om deras dag finns. Självklart ska de ha möte hela förmiddagen fram till lunch och sen en timmas lunchrast. Jag var på kontoret till 10.40 och mötet skulle pågå till 12 och lunchen till 13. Gissa om jag blev putt? Jag hade ju ringt till den där chefen i torsdags och bokat in möte med henne. Kan hon inte nämna att de ska ha möte på förmiddagen då?! Jävla dålig stil måste jag säga.
Jag skrev en lapp till henne att jag åkte hem igen och att jag återkommer imorgon kl 10 och om hon har förhinder får hon ringa. Ville skriva en mycket mer ovänlig lapp men tänkte att det kanske kan vara dumt. 

Åkte hem och var flyförbannad hela tiden. Jag hade ju kunnat få sova i flera timmar istället för att hålla på att åka fram och tillbaka till jakan. Det enda jag sett fram emot denna ledighet är extra sömn. Får gå och sova tidigt ikväll istället. 

Men men, väl hemma fick jag fixa till det jag startat på morgonen, dvs hänga tvätten och plocka ur disken som äntligen var klar. Åt lunch och stirrade på dumburken. Var för arg för att kunna sova. 

Hämtade lillan på förskolan och lämnade in hennes semesterlapp. Jag har frågat lite om hur man ska lägga upp ledigheten inför sommaren i och med att knodden ska komma. Har väl inte fått några konkreta svar. Men till slut bestämde jag att hon ska få ha möjligheten att gå på förskolan de första veckorna så jag och knodden kanske kan komma in i någon rutin och hon får chans att leka utan att behöva vänta på mamma hela tiden. Men en av pedagogerna ansåg att det är viktigt att ha lillan hemma så hon också får lära känna knodden. Kunde hon inte ha klämt ur sig det när jag rådfrågade förut? Själklart ska lillan få semester och få vara hemma med oss också. Men hon är ju så energisk och vill vara ute och leka hela tiden så jag TROR, verkligen tror, att det blir bäst att hon får vara på förskolan även fast det är sammanslagning och säkert på annan förskola än vad hon är van vid. 
Vi får väl se hur det blir i sommar. Bättre att ha anmält till förskolan så att det finns möjlighet att gå dit än att inte ha gjort det tycker jag. 

Vi hade lekdejt idag efter förskolan.


Påsen med sandleksaker var med och frukt och vatten och riskakor. 
Så skönt att få prata med en annan mamma om hennes åsikter om ledigheten i sommar och så. Hon sa att hon hade gjort likadant. Dvs anmält så att möjligheten att gå dit finns. Det kändes skönt på något vis att få lite medhåll. 
Ungarna hade buskul i lekparken. Det är så kul att de verkligen leker med varandra och samarbetar så bra. 

Hoppas att chefen och chefens chef är på kontoret imorgon. Annars finns det en viss risk att jag ballar ur lite :P Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: mormor

det ser sällsynt äckligt ut med kokt ägg i kräm

Svar: ja det tycker jag med. hua fy och blä :(
Petra

2015-04-09 @ 23:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0