Vecka 36

Nu börjar jag väl då. Vid denna tid förra gången hade jag redan packat bb-väskan. Jag känner att jag inte riktigt hinner med just nu. Det är visserligen 4 veckor kvar men vad tusan, vad som helst kan hända och när som helst. 
Den första maskinen tvätt med babyprylar är igång. Det var en väldigt blandad kompott av vita prylar.
Vita lakan, vita bodysar, vita strumpor, vitt spjälsängsskydd, vita kräkhanddukar. Ja ni förstår antar jag :) en filt jag har kastat in nu i tvätten stod det 30 grader på. Men vad tusan! Alla barnkläder ska ju tvättas i minst 60 grader enligt råd och rön. Förr var det ju 95 grader som gällde. Så vi får väl se hur den filten ser ut efter tvätten. Jag håller tummarna :) 


Vecka 36 nu då. Knodden låg fortfarande med huvudet neråt och sparkar uppåt. Men den har skruvat lite på sig så sparkarna blir på den vänstra sidan av magen nu istället för den högra. 


34 dagar kvar. Så jag antar att jag egentligen borde säga att det är fem veckor kvar av graviditeten. Men ja, knodden kommer när den är redo. Den får dock gärna vänta tills på måndag iaf. 

Ska be maken hämta upp spjälsängen snart så jag kan bädda den. Måste bara tvätta tyget runt madrassen först, det fick inte plats i tvättmaskinen denna gång. 


Den svarta tejpade sovsäcken är madrassen till spjälsängen. 
Det är iaf ett steg i rätt riktning att jag har hämtat upp den från källaren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0