Vi boar

Idag har vi boat alla tre. Lillan har fått hjälpa till att skruva skruvar. 

Maken satte fart ganska omgående efter det att han vaknat. 


Så här pigg var jag på morgonen. Inte alls pigg. Lillan hostade järnet och vägrade ta medicinen först. Men sen fick jag i henne den och satte igång Barnkanalen åt henne. 
När jag låg i sägen igen för lite vila sprang maken runt och fixade med kartonger som skulle ner till källaren. Han skruvade ner skrivbordet i sovrummet och sen var det min tur att jobba lite. 
Jag fick den stora äran att dammsuga golvet. 
Rent blev det nästan. 

När det faktiskt var rent bars skötbordet in och maken skruvade dit själva skötdelen. 


Sängen blev ihopskruvad också. Med den hjälpte vi till alla tre :) 

Sen fick jag äntligen bädda sängen. Satte dit spjälsängsskydd och bäddade madrassen.


Knodden får börja med nalle puh täcke och kudde. Kuddfodralet ligger under täcket men jag bäddade ut hela täcket för att skydda sängen från lite damm.

Lade även dit babynestet och knoddens snutte och nalle.


Nu saknar vi bara själva knodden. Men hen kommer tids nog :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0