Skolan

Nu har skolan börjat. Jag träffar mängder med människor o får massor av ny info och läser mycket.
Många böcker till utbildningen kan jag låna (tack och lov) medan några måste köpas. Beställde fyra böcker nu på kvällen, slutsumman blev 1907 kr!!! Då hade jag ändå studentrabatt som gjorde köpet något billigare.

Förra veckan var det upprop, vi började med infoträff på arosvallen och sen mötte jag min förening som jag tillhör som sjuksköterskestuderande.
Uppropet gick bra, många namn var det som ropades upp. Mitt namn var det tredje sista. Inte van att bli uppropad så långt bak i listan men det är bara att vänja sig :)

Böcker lånar jag av lillasyster i största möjliga mån. Tack lillasyster!

Lillasyster och svägerskan är för övrigt barnvakt till mina barn medan jag går i skolan. Barnen har äntligen fått plats på förskolan och börjar i mitten av september :)

Den fina datorn ni ser på bilden har jag fått av min kära make. Han tyckte att jag borde ha en ny och fräsch dator när jag ska plugga så intensivt o länge. Väldigt fint av honom.

Maken köpte även detta fina pennskrin till mig. Jag tänkte först inte ha något men har insett att det är skönt att ha pennorna samlade.
Jag fick välja skrin själv. Tänkte nästan skippa det men så hittade jag detta å blev kär.

Nu saknas bara en vettig ryggsäck att ha de dagar dator inte ska med till skolan. Jag har en datorväska men ingen "allmän" rygga. Just nu lånar jag dotterns DocMcstuffins ryggsäck. Jag letar och har tankar på vilken jag vill ha men måste avvakta lite, det är ju ändå inte livsviktigt som tur är :)

Så ser läget ut för tillfället. Nu måste jag verkligen sova. Ska upp om 7 timmar o försöka vara lite pigg o alert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0