Kärleksfullt hot/löfte

Min pappa är sjuk. Han är inte alls pigg. Men dum som han är jobbar han ändå. 
Mamma blir lite orolig och ber om hjälp att förstå att han behöver uppsöka läkare. 
Han är inte dödligt sjuk eller så. Bara det att han tror att han är oövervinnerlig och kör på. 
Därför skickade jag ett kärleksfullt hot eller löfte, kalla det vad ni vill :)

Kära pappa.
Jag vet inte om du vet om det men i år är du inne på ditt 52 levnadsår. Du är inte 23 längre. 
Mamma berättar att du är krasslig, sover extremt mycket och äter väldigt dåligt men ändå ger dig fan på att jobba?! Hur tänker du då? 
Om du inte uppsöker läkare själv innan fredag kommer jag att dra dig till kvällsjouren på fredag när vi kommer upp. Detta är inget hot utan ett löfte. 
Gör det enkelt för dig och gå till doktorn själv. Numret är 021-XXXXXX ring vid 08:00.
Du måste ta hand om dig! 
Kram på dig! Ses på fredag.

Jag hoppas att budskapet går fram :) om inte kanske jag även kan "hota" med att lägga ut hans nummer här så alla kan skicka sms om att han borde gå till doktorn, hahaha.


Pappa i ett nötskal 😘

Kommentarer
Postat av: Anonym

han ska veta att det inte är ett tomt hot jag vet jag

Svar: Haha ja precis. Men det är mitt sätt att visa kärlek på ❤️
Petra

2016-02-04 @ 13:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0