Lax i ugn

Lime och lax gifter sig så himla bra! Jag älskar makens limelaxpasta. Hittade ett annat recept som jag ville prova idag. Innehöll lax, lime och haricot vertes. Ja, en del andra saker med så klart men dessa tre var huvudingredienserna så att säga. 


Botten fylld med haricot vertes. Laxen ovanpå.


Vispad créme fraiche med limeskal och lite limesaft på all lax. Och så ett dussin körsbärstomater.


Gurksallad som tillbehör. Dill och olivolja var det på gurkorna. Detta gillades inte av mig eller maken. Lillan däremot gillade det. Men när man åt det tillsammans med maten smakade det helt okej. 


Jag massakerade laxen allt eftersom så att den skulle bli klar snabbare. Var lite för frusen innan den stoppades in i ugnen tyvärr.


Så här gott såg det ut när det var dags att äta. Mums :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0