Oups

Maken kom hem och lämnade bil och bilnyckel till mig så jag kunde åka iväg om jag ville det. 
Tog bil å barn till Ikea för middag och inköp av ett nytt täcke till lillan som behöver något svalare nu under sommaren. Hon svettas så mycket av det hon har nu.
Gick förbi fyndhörnan av vanlig vana och råkade hitta tallrikar där som jag ville köpa. 


Ett trepack gråa tallrikar för 19 kr. Som hittat. Tog tio paket och var så nöjd så.


Smarta paket. 
Ska bli kul med lite "färg" bland tallrikarna igen. Så tråkigt med de vita vi har. 
Måste bara köpa nya djupa tallrikar nu :)

Efter Ikea åkte vi till jakan för att hämta en hylla som skulle skänkas bort. 
Den gick inte riktigt in i bilen, haha. Eller ja, vi hann inte prova ordentligt. Det kom en kille som ville hjälpa till och erbjöd sig att köra hem den till oss.
Ok sa jag och vi lastade in den i hans bil istället. 
Resan hem gick bra och vi lastade ut hyllan och ställer den på trottoaren utanför huset. Då backar han för att köra bilen därifrån, och backar rakt på hyllan, hahahhaha. Jag skrek akta, blev livrädd att något skulle hända hans bil å han blev livrädd att hyllan skulle gå sönder, haha. Men efter att han försäkrat att bilen klarat sig och jag försäkrat att hyllan klarat sig åkte han hem och jag gick in. Hur komiskt måste inte det sett ut på håll egentligen. Väldigt ironisk hela situationen. 


Hyllan står nu hemma iaf. Ska torka av den och skruva av benen o sen ställa in i garderoben. 

Sitter och garvar åt hela situationen med att hyllan blev påkörd fortfarande. Dålig humor kanske, haha. 
Maken såg lagom förvånad ut när jag kom hem med den, haha. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0