Löss

Jahaja, jag hade hoppats på att vi skulle klara oss. Meeeen icke.

I tisdags (igår alltså). Skulle jag borsta håret på lillan efter simskolan. Bara borsta håret du vet.
När jag drar med borsten i håret tycker jag mig se att något rör på sig.
Nu har de haft löss på förskolan så jag var nästan mentalt förberedd men ändå inte.
Sprang och hämtade luskammen som vi införskaffade när de berättade om lössen på förskolan för några veckor sen. Tack och lov för den där kammen alltså!!!
Började kamma lillan och hittade flera löss i hennes hår. Tre stycken där på kvällen.
Jag fick lite halvpanik, jag ville skrika och studsa och ha miljontals rysningar och bara vifta med händerna och säga omg omg omg och samtidigt klia mig i hårbotten själv. Men det gick ju inte när jag satt där med min fyraåring. Så jag satt kvar, kammade och berättade vad jag hittade och visade henne fynden.
När håret var kammat drog vi på oss ytterkläderna och åkte till Apoteket.
Detta var ganska sent på kvällen. Långt efter läggdags hade det hunnit bli.
Köpte det medel som rekommenderades av apotekaren.

Blev paranix, verkade lagom enkelt och man fick med en extra luskam i lådan.

Lillan var dundertrött. Hon orkade inte alls åka egentligen men hon fick följa med. Tanken var att jag skulle duscha henne där på kvällen men hon var helt enkelt alldeles för trött.
Väl hemma kollade jag igenom hennes hår lite till och sen tog jag några drag i mitt eget hår bara för att. Tror ni inte att det fanns en lusjäkel där med?!?!?! Då slutade jag nästan att andas. Lillan vart nöjd iaf så hon slapp vara ensam om lössen.

Idag, onsdag, har vi luskammat till förbannelse.
Frukost först. Sen luskamma lillan, ha i medel och duscha. Sen luskamma igen. Fann ca 8 löss allt som allt idag.
Efter duschen åkte vi till lillasyster som skulle luskamma mig och jag henne och systerdottern. De hade klarat sig som tur var.
Lillasyster luskammade mig och fann inga. Så jag tog ut segern i förskott.

När maken var hemma på kvällen, kammades han och sen fick han kamma mig igen. Då hittade han en till igen?! Dumma löss.
Makens hår kapades av och jag hade i medel i håret.

Lillan var hem till sin mormor o morfar på kvällen. När hon kom tillbaka luskammade vi igen och hittade två till. Den ena av dem var död som tur var. De borde dö av medlet.
Får se vad de säger om detta på förskolan i morgon. Idag var hon ledig eftersom att det var löss i håret.

Usch fy och blä för de där hemska små krypen. Imorgon väntar mer kamning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0