Snögubbar

Jag har fått lite dille på snögubbar just nu. Tror det är den stundade högtiden som gör det :)
Har gått med i en pysselsida på fb där man får se många olika roliga och ofta väldigt enkla pyssel.
Ett av dem var att göra snögubbar av gamla strumpor.

Jag har köpt en limpistol så jag tänkte att det bara var att tuta och köra. Vill gärna prova lite olika pyssel som jag sett i den där gruppen :)

Limpistolen fyndade jag för hela 20 kr på Coop. Det återstår att se om den är bra eller inte. Men för mig som total nybörjare med limpistol och det var allra första gången jag använde en sån nu i veckan.

Jag pysslade med lillan. Hennes uppgifter var att fylla strumpan med ris samt välja ut pärlor och knappar.

Så här blev den första snögubben innan pynt.

detta är resultatet av vårat pysslande. Lite beroendeframkallande är det nog men det är ju bara för att det är kul att leka med lillan.
Lär bli fler snögubbar sen fast i annat format och material.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår nu varför mormors gumma önskade sig en limpistol i julklapp😂😂😂

Svar: Haha :) japp, hon vill fastän jag sa att det inte är för barn 😝
Petra

2016-11-19 @ 09:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0