Äppelmos

Först tänkte jag bara dega ihop denna kväll. Det har gått i ett denna vecka med o jag ville bara slappa meeeeen så fick jag ett ryck och bara körde på.

Jag har ju fått massor med äpplen av en dam i villaområdet här i närheten. De har mest legat o luktat gott i lägenheten men jag började bli lite stressad över att de skulle gå till spillo allihopa.
Därför började jag koka äppelmos nu på kvällen.

Jag gjorde det lätt för mig genom att bara ta bort skrutten å det där man inte vill äta och lät skalet sitta kvar. Det mesta skalet har kokat sönder men lite bitar är det ändå kvar.

Jag passade på att göra en fruktpure med äpple apelsin plommon och päron också. Det är det fina med puréer, man tar det som finns och bara mixar på.

Nu har jag tre stora byttor i kylskåpet som är redo att mumsas i.
Barnen fick provsmaka och de gav tummen upp.

Utöver puréerna har jag hunnit göra en pastasallad till morgondagens skola och har gjort en matplanering så jag vet vad som ska lagas när. Hej hopp liksom!

Vi sov i Kallhäll natten mellan lördag och söndag. Passade på att packa flyttkartonger med böcker å leksaker å annat kolijox. Barnens rum är klart och halva vardagsrummet är färdigt.
Nu har vi fått en drös lådor av goda vänner så vi kan packa ytterligare :) heja oss!

Nä, ska plugga lite och vika lite tvätt innan det är dags att krama kudden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0