Sämst

Vi har haft en ganska bra dag, jag och barnen. Började med simskola för mina simgrupper. Under tiden var lillebror barnvakt till knoddarna.
Åt lunch med familjen, alltså mamma, pappa, lillebror, lillasyster, kaptenen, systerdottern och knoddarna.
Sen lånade jag lillasysters å kaptenens dusch innan vi for mot Järfälla :)
Skulle gå på femårskalas.
Redan där började dagen gå utför....
Vi kom en timma sent till kalaset för jag hade fått för mig att det började 14. Suck!
Parkerade där jag vanligen parkerar när jag är där men fick idag en parkeringsbot. Suck!
Åkte till mataffären för att inhandla lite som behövdes, som byxor till lillan för det glömde jag packa. Suck!
Åkte hem till svärmor och var där en stund. Barnen badade och lekte och sen spelade vi Bingolotto.
När vi åkte hem (till lägenheten i kallhäll) somnade lillen.
Jag letade efter hans napp i bilen, han hade den när vi lämnade Västerås, men nu är den puts veck.
Det kanske går bra sades det.
Det kanske är dags att sluta med napp ändå sades det.
NEJ!
Det gick inte.
Lillen vaknade o letade efter den där nappen. Han blev något hysterisk. Jag letade på alla ställen jag kunde tänka mig att en napp skulle kunna ligga kvar. Helt utan resultat. I bilen där den sågs sist fanns den inte heller. Måste titta där imorgon när det är ljust ute igen.
I ren frustration ringde jag den närmsta nattöppna macken för att se om de hade några nappar. Tänkte att svaret säkert skulle vara nej, men fick ett fint ja till svar. Han i telefonen fick lova att lägga undan ett paket till mig.
Kastade in lillen i bilen och körde iväg. Inte lillan. Ring för tusan inte soc nu men hon fick vara kvar hemma. Jag försökte dra upp henne ur sängen men helt utan resultat. Därför fick hon sova vidare. Ja, jag vet att det är riskfyllt och jag hade vääääääärldens Ågren över det hela vägen till och från macken. Var borta i 15 min allt som allt. Sprang upp till lägenheten med lillen sovandes på axeln så att vi skulle Komma fram snabbare. Väl inne låg lillan i sängen o sov fortfarande, tack och lov. Gör aldrig om det igen, det är faktiskt inte värt den mentala våndan.
Men nu har lillen nappar igen. Jag ska sova och vara en bättre mamma imorgon.

PS. Dumma parkeringsbolag!! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0