Måndag idag

fullt ös medvetslös från morgon till kväll.
Började dagen med tvättstuga vid 07:00. Uppe i lägenheten sov barnen medan jag var i tvättstugan. Mamma som var hemma för att förbereda sig inför jobbet passade dem så att de inte skulle rulla ur sängen eller så. Jag väckte dem och vi åt frukost och klädde på oss.
Innan vi åkte till förskolan hämtade jag det sista i tvättstugan.

Cyklade med barnen till föris och lämnade dem där för första gången på egen hand. Förra veckan var ju maken med och skolade in dem.
Lämningen gick över förväntan och jag kunde cykla vidare omgående.

Drog till bibblan för att plugga. Satt där tills det var lunchdags och då tog jag mig till caféet där vi i studiegruppen skulle mötas upp.

Nu är jag mer än väl förberedd inför morgondagens seminarium.

Cyklade från caféet i full kareta, barnen skulle ju hämtas 14.
Förskolan hade gått superbra för dem båda två.
Vi cyklade hem, jag sprang ner till tvättstugan för att fortsätta att tvätta och sen åt vi mellis alla tre. Kl 15:45 skulle vara på cellprovstagning så jag stoppade lillen i cykelvagnen och drog dit. Lillan stannade hemma med sin mormor.
Cellprovtagningen gick bra, det är sån där standard som man ska göra var tredje år eller så. Får svar om några veckor.

Kastade in lillen i cykelvagnen och trampade på hem igen för att förbereda inför föräldramötet på förskolan.
Mamma och pappa passade barnen och jag trampade iväg igen.
Vad hade jag gjort om jag inte hade haft en cykel?! Cykeln och cykelvagnen räddar mina dagar just nu kan jag ju säga. Imorgon kommer dagen gå i ett igen.

Kvällen till ära somnade lillan i famnen på mig. Hur mysigt som helst ju!

Nu ska jag byta om inför natten. Ska försöka få till en tidig kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0