Febrig dotter

Idag skulle jag ha varit på föreläsning i Eskilstuna. En föreläsning om läkemedelsberäkning. Det är bra att kunna speciellt då det provet kräver 100% rätta svar samt vikten av att ge rätt mängd medicin till patienterna varje dag sen. 


Vaknade i god tid, skuttade in i duschen medan knoddarna sussade vidare. Klädde på mig och lillen. Sen tog jag tag i lillans fot för att klä på henne strumpor. En väldigt varm fot. Så jag kände på pannan också och den var varm också. Tempen visade då 38.9 grader. Hopp. Ingen föreläsning för min del. 
Ringde föris och berättade att lillan skulle vara hemma men att lilleman skulle komma som vanligt. De skulle egentligen äta frukost på föris men nu fick lillen äta hemma i lugn och ro. 


Det var väl tur i oturen att hon var sjuk idag. Jag kom ikapp med tvätt, disk och annat. 



Bäddade rent i sängen. Lyxlakan och lyxpåslakan. Kommer ligga skönt inatt. 


Lillens blöja läckte på morgonen så byte av sängkläder blev ett måste även om jag hade tänkt att göra det idag vilket som. 
Lillans säng fick också nya sängkläder.


Alla underkläder och strumpor som tvättades igår (söndag) blev idag sorterat och landade i rätt lådor (inte makens, de landade på hans täcke och därifrån får han sköta sina underkläder bäst han vill, haha). 


Allt duplo på golvet har landat i en låda, och hallen blev äntligen dammsuget då det var en halv sandlåda på hallmattan. 


Jag och lillan har haft teparty eller tebjudning tror jag hon säger. Vatten i kannan, lite skålande och sörplande så är hon nöjd sen :)

Fikade med systeryster och barnen. Jordgubbarna var otroligt söta vilket var vÄldigt förvånande denna årstid. 


Detta var väl dagen i stora drag. Tvn har gått varm, många filmer har det blivit. Jag sov igenom en film. Lillan var till doktorn (inte pga febern utan för att astmamedicinen var slut). 
Vi har lagat mat från veckans matkasse. Mumsigt värre var det. 
Ja, det var väl det viktigaste. Typ men ändå inte.

Lillan mår sisådär. Under dagen sjönk febern och hon var pigg. På kvällen kom den tillbaka med råge. Så jag hoppas på det bästa inför morgondagen. 
Nu ska jag sova/lyssna på föreläsning via youtube. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0