Längdskidor

Förra året skulle jag ha åkt kristinaloppet i Norberg. Samma lopp är nu i helgen.

Jag är anmäld meeeeen kommer inte att starta. Anledningen? Jag kan fortfarande inte åka skidor. 
Det tar emot något enormt att inte åka dit och pina igenom mig loppet. 
Idag åkte jag fem kilometer allt som allt. Fem kilometer utan fästvalla för den var helt borta av någon anledning. Mina armar var helt slut efteråt.


Här åker min partner in crime ner för en backe. 

Vi var fyra från början som skulle göra detta tillsammans. Två systerpar så att säga.
Hennes syster bröt tummen förra året och den har opererats nyligen igen. 
Min syster bröt svanskotan. Båda bröt sina kroppsdelar då de åkte skidor.
Så kvar var vi bara två. 

Snön har funnits till och från men jag har inte kommit iväg för att åka bara. 
Nu i veckan var jag iväg för att valla skidorna (få dem vallade) och då konstaterades det att mina pjäxor och bindningar på skidorna inte funkade ihop. Suck.
Så jag for till affären o köpte nya.

Så snygga och framförallt så himla sköna pjäxor. Jag älskar dem! 

Mina fötter är alltid alldeles lagom varma i dessa. 


Ibland undrar jag varför man inte har hjälm när man åker längdskidor för det gör ju himla ont att ramla. 


Ska bli kul att åka ut i spåret någon dag igen sen men just loppet imorgon får jag avstå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0