Mitt i natten

Klockan är nu 04.00. Jag har varit vaken ett tag. Kan ni gissa varför? 

Inga kräkor (än) men däremot hosta. 

Lillan var visserligen ganska hostig under dagen o kvällen men det lade sig efter lite medicinering. 
Så vi dundrade på med allt vi hade för att alla ska få sova. Det gick väl sådär verkar det som. 

Vaknade strax efter halv fyra av de första hostorna. Sen låg jag vaken ett tag och bara lyssnade ifall det skulle avta. 
Men det eskalerade bara (så klart). 
Nu har hon fått allt utom nässpray igen och fönstret är öppet. Och ja sängen är tiltat. 
Vattenflaskan står bredvid henne och jag går dit och ser till att hon dricker med jämna mellanrum. Nu är det dags för vatten igen... 

Sådär. 
Stackarn. Det ser ut som om hon fryser så jag drog på henne mer täcke. Lilleman fick också täcke på sig. 
Om jag kunde skulle jag ta alla dera krämpor. Stackars barn. 

Nu verkar det lugna sig lite "peppar peppar". Kanske kan vi sova snart igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0