Nattsuddare

Är vaken senare än planerat idag. Jag är så himla trött just nu, men får skylla mig själv som inte sover. 


Igår hade barnens förskola stängt och de var hemma med sin pappa. 
Jag åkte hem till dem vid lunch och stannade hemma resten av dagen. 
Var ute en sväng i lekparken för att leka med vänner under eftermiddagen :) 

Idag hade vi grupparbete i skolan. Jag kom lite sent då lillan bråkade en del på morgonen. Alltid om såna banala saker som att hon ska borsta tänderna (och hon vill inte). Så kul... 
Iaf, i skolan ringde min telefon, och jag var bergis på att det var föris. Men det var det inte. Ändå hade jag en gnagande känsla av att föris skulle ringa. 

Åkte hem för att äta lunch å plugga. Stannade vid affären för att köpa dricka. DÅ ringer föris. Lillan har ev löss säger de :( 
Igen?! Jag avskyr lössen. Det är så himla smittsamt.
Hämtade henne omgående och åkte hem för att luskamma.
Inga löss i håret. Hittade gnetter (lusägg) som jag tog bort. 
Läraren på föris hade hittat svarta prickar på huvudet som kunde vara lusbajs men visade sig vara glitter. 
Efter middagen fick hon en dos av lusmedel i håret.
Usch. Kan ju säga att jag luskammade både mig och henne extra noga efter de hade ringt.
Där hon hade kliat sig, som också uppmärksammades av läraren, hade hon en torr fläck. Det behövs återfuktas lite. 

Men nu så. Nya tag på föris imorgon, lus och äggfri.

God natt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0