Plugga är omöjligtiml

Imorgon är det fredag och tentadags igen. Jag kan väl inte direkt påstå att jjag är taggad eller extremt påläst. 

Tanken var att jag skulle sätta mig idag på eftermiddagen o läsa men jag hann bara läsa en sida innan förskolan ringde o berättade att lillan hade kräkat. 
Bara på med kläder å ner med böcker i väskan å kuta mot bilen. Himla tur att jag hann göra det obligatoriska idag i skolan :) 

Väl på föris (tar Max 6 min att åka dit) låg hon på en madrass o vilade sig. Hon blev lite ledsen när jag kom för att hon inte mådde så bra. Hann bara vara där i tre minuter innan det var dags för nästa kräka igen. 
En pedagog klädde på lilleman medan jag sanerade badrummet och lillan. 

Kastade in ungarna i bilen o gasade på lite för att komma hem fort (en resa på ca 3-4 min). 
Tur att jag gasade på, för även om vi har kräkpåse i bilen vill jag helst inte att det kräkas i bilen (så himla omständigt att städa). Vi kom till parkeringen, jag tog ut lillan och sen kom nästa kräka. I normala fall brukar det hinna gå ett tag mellan första å andra å tredje men nu har det rasslat på var 30-45 minut. 

Kräkmadrassen åkte fram å hinken med. De är gudagåvor i såna här situationer, framförallt madrassen. 

Lillan sover nu och jag ska sätta fart med pluggeriet inför morgondagens tenta. Hoppas att hon sover länge och att hon mår bättre imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0