Busungarna

Tror ni jag blev klar med skåpen idag då? Jag bytte ju handtagen på de flesta igår. 


Jodå, jag blev klar. 
Lillan hostade i en timma i natt, sprang upp flera gånger, gav medicin, vatten och vyssade. Till slut gav det med sig och vi båda kunde somna om. 

Idag var jag dundertrött efter nattens ärende i barnens rum. 
Och när jag är dundertrött får jag antingen tokryck eller är helt utslagen. Idag blev det tokryck. 

Vi åt frukost efter en mysstund i vår säng. (Maken ej hemma då han varit på resa med jobbet). När barnen åt det sista på sina mackor passade jag på att fixa med disken, sen göra de sista handtagen och under tiden handtagen blev gjorda stod barnen och rengjorde Lillens stol som var mer grå/svart än vit. Nu är stolen vit igen. 
Där efter sattes en maskin tvätt igång och så klädde vi på oss för att gå ut till sopsorteringen. Hade med mig fyra påsar med skrot som skulle källsorteras. En påse var full med bara plast så den fick lillan sköta. Hon och lillen samarbetade och tömde påsen i rätt container. Glömde mobilen inne så jag kunde inte ta kort på dem tyvärr :/

Väl inne igen var det dags att tömma och fylla på diskmaskinen igen samt hänga tvätt och fylla på med nytt som kördes igång. 

Därefter gick energin nedåt. 
Lagade mat, åt fruktsallad med mera.

På kvällen har lillan haft sin simskola. Urkul tycker jag och hon var väldigt taggad hon med :)

Nu ska jag sova och ladda inför kommande vecka :) 
God natt 

Före, vita handtag, efter, svarta handtag

Lek på morgonkvisten. Notera gärna lillemans tröja som jag i min trötta dimma satte på bakochfram.


Varje gång vi åker hiss ska de sitta på golvet längst in, haha. Knasiga busungar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0