Allt för att inte plugga

Jag borde verkligen sätta mig o plugga för glatta livet. Jag har tenta nästa vecka och jag vill verkligen klara den. 

Men eftersom att jag gör allt annat än just det hinner jag med massor i vanlig ordning.

Jag började röja direkt efter barnen lämnats på föris. Bokade tvättstugetid och gick dit på direkten. Två maskiner bara, men jag kör ju maskiner här hemma samtidigt. 

Medan maskinerna kördes passade jag på att vika och stoppa undan tvätt här hemma samt hänga den nytvättade tvätten på ställningen och fylla på igen i maskinen (som nu kör vända två). 
Jag dammsög i sovrummet och har rensat under sängen.

När tvätten var klar har allt vikts och alla strumpor är ihopparade. 

Två!!! Hela plastpåsar är fyllda med skor som är för små. Barnens fötter har vuxit något enormt. 

Just nu gick kraften ur mig men jag ska fylla på energiförrådet och sedan köra på igen. Tre påsar kartonger/plast/papper ska ut till återvinningen. 
Jag skulle vilja måla en vända men jag kanske avvaktar med det.

Mat var det ja, senare i em ska jag ut med mormor en sväng :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0