Nybro

Denna helg har varit allt annat än lugn.
I fredags jobbade jag som vanligt, slutar 22 på kvällarna. Efter jobbet gick jag hem till svärmor för att vila lite inför den stundande kvällen/natten. Syrran å morbror hämtade upp mig i Jakobsberg för att sen köra vidare mot Nybro utanför Kalmar. Dit då syrran nu har flyttat.

Syrran körde men blev trött ganska snart. Så vi bytte så att jag fck köra. I nyköping bytte vi plats. Första utmaningen den natten var att hitta en mack som hade kvälls och nattöppet. Sen när vi hade hittat det och fått i oss lite mat o ny energi rullade vi vidare.
Någonstans mellan Norrköping och Kalmar springer en hare ut på vägen. Den där haren bytte riktning 300 gånger innan vi hann ifatt den och sen sa det bara DUNK under bilen. RIP haren.
Fem minuter senare får en fågel tuppjuck och börjar flyga framför bilen, men inte heller den hinner undan DUNK låter det under bilen igen och denna gång får syrran ett hysteriskt skrattanfall.

Vi kom fram i Nybro vid 8 och packade ur släpet och bilen på 20 minuter. Sen åkte vi för att storhandla. Våra föräldrar har gett oss alla det vi behöver för att komma igång då vi har flyttat ut. Nu var det då syrrans tur. Vi handlade i 1 h och 8 min. Morbror såg ut som om han skulle kola vippen av det höga berget med varor. Slutnotan för den shoppingturen blev 2700. Som betalades med pappas ICA-kort :P

Sen lämnade jag å morbror alla varorna hos syrran och henne där i Nybro för att åka hem. Han fick köra för jag behövde sova. Men han stannade några gånger längs vägen för att sova han med. Till slut bytte vi plats och jag körde från Söderköping och hem till Flempan igen =)

Igår (söndag) var jag på jobbet igen. Trött som attan. Men helgen var rolig ändå.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0