lite småsur

nu måste jag få gnälla av mig lite.
Kom hem idag och såg att disken inte hade blivit diskad. Igen. Det är faktiskt inte min tur att diska. Det var inte min tur förra gången heller egentligen. Men när det är sötisens tur så tar det sån tid innan det blir gjort alt. det blir inte gjort såvida jag inte säger till eller ber om det. Så känns det iaf, men jag kan ha fel.

Men i söndags så diskade jag lite (tills det blev fullt i diskstället). Eftersom att vi hade en gäst här och då vill jag gärna fixa liiiiiite. Så jag bad sötisen diska resten nästa dag (måndag).
- Javisst säger han. Inga problem.
Så på måndagen innan jag åker till jobbet plockar jag ur diskstället så han kan göra sin syssla. Men när jag kommer hem på kvällen så är inget diskat! 
Jag tänker att jag ska inte tjata. Det känns redan som om jag tjatar massor. Så jag låter det vara, tänker han gör det väl på tisdag. Men icke. 
Varje kväll denna vecka har jag tittat om det är diskat eller ej. Men disken har stått kvar!! 
Det är väl inget att sura/bråka över, kanske ni tycker. Men jo det tycker jag visst!!! Jag vill inte diska jag heller. Tycker att det är dötrist. 
Men jag är en jävel på att städa och diska när jag är flyförbannad! Då måtte det finnas disk hemma så jag kan lugna mig på något sätt.

Hur som haver är disken diskad. Iaf den som fanns i diskhon. Nu är det ett nytt berg av disk där som ska tas i tu med. Detta eftersom att jag har börjat "julröja" lite här hemma. Imorgon är det tvätt som gäller och jag har plockat ihop kläder från hela lägenheten. 
Sen tänkte jag vika undan sånt som jag inte vill förstöra under graviditeten genom att töja ut och så där.

Undrar om jag ska ta och bli lite mer arg så jag kan städa lite till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0